تسبیح نقره چیست؟

 

نقره معروف‌ ترین فلزات گرانبهای جهان که در دسته محبوب ترین به علت برخورداری از ویژگی‌ هایی همچون درخشندگی، کمیابی و ضد میکروبی، قرن‌ هاست که به وسیله انسان جهت ساخت انواع تزئینات و ظروف کاربرد دارد . ساخت تسبیح نقره در طرح‌ ها و اندازه‌ های گوناگون نیز سال‌ هاست که صورت می گیرد و در تزئینات مناسب برای هدیه می باشد.

تسبیح نقره دارای عیار بالا و درجه یک می باشد و جزو کارهای تک و تکرار نشدنی با کیفیت ساخت بالا می باشد. در تسبیح های تمام نقره نخ و شرابه های آن نیز نقره است. تکرار و سفارش مجدد این سبک کار در صورت فروخته شدن مقدور نخواهد بود.

 

نقره چیست و چه کاربردهایی دارد؟

انسان‌ها درطول تاریخ، همواره در حال کشف و استفاده از طبیعت می باشند . طبیعتِ زمین، تنها مربوط به گیاهان و درختانی که بر روی آن قرار دارند نخواهد بود در واقع  درون زمین، سرشار از معادنی بوده که طی میلیون‌ها سال، در فرایند‌ های طبیعی و جغرافیایی ایجاد می شوند به گونه ای که دیگر شبیه ماده اولیه نخواهند بود.

 

نقره چگونه به وجود می‌آید؟

سنگ‌ها و کانی‌ها، به عنوان  منابع زمین برای انسان ها به شمار می رود که بیشتر آن ها از مرکز زمین در اثر سوختن و ذوب شدن ایجاد می شود. به طور کلی با تولید گازهای درون زمین و فشار‌های موجود از آتشفشان‌ ها، به شکل مذاب خارج خواهد شد. نقره نیز به این شکل است اما  تنها تفاوت آن این است که قابلیت حل شدن با بقیه کانی ها و نمک های موجود در پوسته زمین را دارد.

مواد مذاب، به وسیله اکسیژنِ سطح زمین سرد خواهد شد. و بعد به شکل جامد در آید و در میان سنگ ها جای داده می شود. به طور کلی مبدا بیشتر فلزات، هسته زمین می باشد که از حرارتی معادل 200 تا 400 درجه فارنهایت (معادل 93 تا 204 درجه سلسیوس) است؛ لذا به طور کامل مذاب خواهد شد. از آنجا که هر عنصری حتی اگر محیط اولیه خود را ترک کند، ویژگی های آن محیط را حفظ می ‌کند، در صورتی که به شکل  جامد هم در آید در صورت ایجاد شرایط، امکان ذوب مجدد را دارد.

 

خواص درمانی نقره:

قبل از کشف آنتی باکتری‌ها، از قطره بینی نیترات کلوئید برای مبارزه با عفونت ‌ها، استفاده می شد. این قطره جهت عفونت ‌های نسبتاً کم، مفید می باشد و هنوز هم جهت عفونت چشم نوزادان کاربرد دارد . امروزه در کرم ها هم از ذرات ریز نانو شده نقره استفاده می گردد ضمن آنکه بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد. در تاثیرات روانی نقره بسیار اغراق می شود در حالی که بیماری های روانی را درمان خواهد کرد. این موضوع از نظر علمی بی اعتبار می باشد. تنها مدرک یافت شده وجود نمک در نقره است که ضد باکتری بودن آن، مورد تائید می باشد.

استفاده از تسبیح نقره


دانشمندان و علما اتفاق نظر دارند که استفاده از نقره بخصوص برای مردان موثر و پسندیده است. تسبیح نقره یکی از زیورآلات ارزشمند و معنوی است که معمولا هم جوانان و هم زنان و مردان زیادی آن را خریداری می‌کنند. 
رنگ نقره‌ای اغلب با ثروت و اعتبار همراه است. هنگامی که در هنر و طراحی استفاده می‌شود، معمولاً حس زرق و برق و ظرافت را به تصویر می‌کشد. 
نقره جواهری فوق‌العاده و همه کاره است و همیشه اغلب خلاقیت و نوآوری را به همراه حس مدرنیته و ثروت به تصویر می کشد.
چنین مزیت برجسته‌ای به ویژه در محیط شرکت یا کسب و کار در نشان دادن احترام و مسئولیت به خوبی کار می‌کند. 
پیوند سلامتی و معنویت با یکدیگر در تسبیح نقره به معنی تلفیق کلاسیک و مدرنیته و در عین حال جدی بودن و روحیه جوانی است.

اثرات و فوائد بی‌شمار تسبیح نقره‌ای


با کمی تحقیق و بررسی بیشتر درباره خواص نقره، نکات برجسته و جالبی را کشف کردم. 
خواص سلامتی و معنوی نقره برای جسم و روان انسان انکارناپذیر است. در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم.


خواص سلامتی تسبیح نقره


از توصیه‌های دانشمندان حوزه سلامتی استفاده از جواهرات نقره است که بهترین راه بهره مندی از خواص عالی نقره محسوب می‌شود.
گردش خون و گرمای بدن را بهبود می‌بخشد
استفاده از جواهرات  و زیورآلات نقره‌ای التیام بخش است. این فلز نجیب و زیبا از عفونت‌ها محافظت می‌کند، جریان خون و گردش خون را تقویت می‌کند و گرمای بدن را تنظیم می‌کند.
همچنین می‌تواند از اختلالات شدید الکتریکی و شوک محافظت کند زیرا رسانا است.
نقره محافظ شما در برابر تشعشعات و امواج الکترومغناطیسی است.
یون‌های نقره با ایجاد بار مثبت به عنوان یک سپر برای جلوگیری از ورود تشعشعات الکترومغناطیسی به بدن عمل می‌کنند. 
نقره با خاصیت رسانایی طبیعی پوست در تعامل است و در نتیجه آن را از اختلالات الکتریکی در امان نگه می‌دارد. این خواص نقره برای کسانی که ساعت‌های طولانی از لپ تاپ یا سایر وسایل برقی استفاده می‌کنند بسیار مفید است.

نقره به حفظ تعادل عاطفی کمک می‌کند


همانطور که در بالا ذکر شد، نقره باعث توزیع سالم گرما در بدن می‌شود. سطح انرژی و تعادل عاطفی را در محدوده طبیعی حفظ می‌کند.
نقره از اضطراب، افسردگی مزمن، نوسانات خلقی پیشگیری می‌کند و سلامت روان را ارتقا می‌دهد.
نقره خاصیت ارتجاعی رگ‌های خونی را افزایش می‌دهد
نقره به انعطاف‌پذیری رگ‌های خونی ما کمک می‌کند. این خاصیت ارتجاعی فواید بی شماری مانند التیام، تشکیل استخوان، حفظ پوست و غیره را برای بدن به ارمغان می‌آورد.
محققان دانشگاه ساوتهمپتون ثابت کرده‌اند که جواهرات نقره مخصوص دست مثل حلقه، دستبند و احتمالا تسبیح نقره به بهبود علائم آرتریت در دست ها کمک می‌کند. علاوه بر این، دامنه حرکت و ثبات حرکت را نیز در مفاصل متورم، افزایش می‌دهد.
نقره خاصیت ضد باکتریایی و ضد میکروبی دارد.
نقره خاصیت ضد عفونی دارد و سموم را از بدن پاکسازی می‌کند.